Sunday, January 22, 2012

tagged by mrs cfAAA =P

assalammualaikum and hai ! =)

dh 5 hari aku kat umaah,
yeay perlu diberitahu ke?
perlu2! haha =)

x dak watpa pn kat umah,
xcept mengemas umah,
haishh -_-
blajaq jadi prmpn,
setlah berbulan2 blajaq jd engineyoq =D
prmpn last2 kat ceruk dapur gak! =)

ok done wit recent activities,
nk jawab tag by mrs cfAAA =)
sory cfaa i broke the rules,
rules are made to be broken =P
so aku jawab apa yg ang tny je ye,
yg 11 things about me,
let's it be our secret ^_*

1.saya org yg bagaimana? annoying ke?

awk cantik, awk comel =)
awk baik, dan awk sgt2 best.
kita ska girl talk dan sy ska sembang2 ngan awk.
conclusionnya awk x penah annoying.
awk bff sy 4ever smpi jannah =)

2.habit yg x elok tapi selalu dilakukan?

hurm, jap pk, mcm byk ja =D
apa ye?
ska mandi lmbt kot?
kalo x da important event.
hehe, bad habit!
smpi kena tarik ngan parents aku msk bilik aiq.
wooo, that's not best!
x da la lmbt sgt pn,
be4 11 aku mandi la.
x truk pn kn?
kn aku dh ckp =)
haha.

3.jaga hati family or jaga hati rakan yang plg utama? why?

mestilah family first,
tp kita kena jaga hati both.
bru lah disayangi,hehe.
not being hypocrite but that's reality.
we are dealing with both rite =)

4.cita2 waktu kecil? tercapai tak?

haha, gelak jap.
ok the big secret revealed!
kecik2 dlu aku berangan nk jadi doktor.
nk rawat org.
tp the biggest challenge is aku takut darah ORANG!
dgq org crita psl luka pn dh mengeliat 1 bdn,
ada hati nk jd doktor?
wooo! haha.
mcm apa ja kn.
insyaAllah kalo d beri pilihan,
aku x nk bersuamikn doktor.
hari2 cite psl darah, mayat, luka.
mau honeymoon tukaq jadi mengambang-moon!

5. ikut rakan atau ikut kata hati? knp?

aku guna both sbb bg aku 2 2 penting.
kita kena dgq pendpt rakan pas2 tny kata hati.
dan jgn lupa tny Allah skali.
insyaAllah smuanya akn berjalan lancar =)

6.sikap org yg anda x ska?

owh byk sebenarnya.
tp nk kata kat org, aku sendiri pn cacat sna sni.
hehe, tp plg aku x ska.
org yg x nk dgq pendapat org len.
for Allah sake, tlglah dgq wlupn ampa rasa annoying.
mgkin pendapat org lain ada benarnya.
kalo smpi x nk dgq, pas2 smua nk betul ja.
duk kat ur own private island n never ask HUMAN to accompany u!
haha, x marah ok cuma menyatakn pendapat =)

7. pengalaman apa yg anda x penah lupakan smpi skrg?

byk2 tp meh aku pilih 1 eh.
pengalaman jalan2 ngan my bestie kat KL =)
serius best, wlupun penat.
mcm x caya p by our own feet.
rasa mcm dh besaq padahal bru 19.
try to berdikari, haha.
bolehlah kalo nk hidup wlupun huru-hara.
arghhh rindunya nk ulang balik.
cik trah ckp nk wat next trip.
excited! =)

8. status skrg single or taken?

ada 2 status ja,
single or married.
divorced nauzubillah!
so should i say single?
mestilah single before married.
bercinta lepas kahwin halal + indah.
so i'm preparing myself to be solehah for my soleh husband =)
siapa?
aku sendiri pn x tau, nt smpi waktu Allah bgtau! =)


9.tmpt yg nk pergi sgt 1 hari nt? why?

kalo tny skrg,
aku tringin sgt nk mekkah, wat haji.
hurm, tp x kesampaian lg.
daftar haji pn blum.
kena cr mahram.
mak aku ckp tggu ada suami.
mak ayh aku dh daftar lama dh.
ok kena tggl.
huhu, nk p!!!!!
hidup pn x tau smpi bila.
tah esk lusa,
tah sempat ka x.

10. pasangan pilihan keluarga atau pilihan sendiri? why?

pilihan keluarga?
kalo parents aku ada calon,
why not?
selidik dlu pas2 wat istikarah,
kalo smuanya diizinkan-Nya,
on jer =)
jodoh kita dh d tetapkn sejak dlm perut ibu kita lg.
wak2 kita 4 bln kat dunia,
jadi jgnlah risau tersalah jodoh,
no such thing la,
plan Allah dh perfect,
Dia tau apa yg terbaik utk kita =)

11. umur berapa merancang utk mendirikan rumahtangga? why?

kalo nk dkira kestabilan utk berumahtangga,
mgkin lepas dh kerja, around 25.
tp kalo jodoh Allah smpi sblum or selepas itu,
aku redha =)
kita hanya mampu merancang, Allah yg tentukn.
perkara baik x elok dilambatkn.
smpi waktu, smpi seru.
anda akn tau =)




ok i'm done mrs cfAAA =)
sory x ikut rules.

2 comments:

Unknown said...

thanz weyh! sudi jwb soalan aq.. =)
mrs cfAAA?? miss syifa okeyh =P

n.i.e said...

ye la miss syifaa :P