Monday, March 26, 2012

kesabaran vs kemarahan

assalamualaikum , hye! =)

sory lama x update, virus l.a z y melanda, huhu.

pernah x rasa marah tahap nk sepak a.k.a tampaq org ?
pernah x rasa marah tahap nk hilangkn ja hamba Allah tue dari depan mata?

aku selalu rasa mcm tue,
x la selalu,
tapi most of the times.
lately la, hormon marah aku sgt2 la tinggi.
x tau la pasaipa.
PMS?
oh, no3.

then aku realize,
kemarahan itu datangnya dari hasutan syaitan.
huhu, susah sebenarnya nk kawal kemarahan.
rasa mendidih ja kepala otak x seberapa byte aku nie.

tapi ada caranya nk handle kemarahan.
tips? bkn tips la,
sbb smua org tau cuma x amalkan >>tuju kat diri sendiri<<
bila aku rasa temperature marah aku nak naik,
aku akn pandang tmpt lain, diam pastue menyumpah dlm hati.
jahat kn?
tapi better la dari aku lempang sapa2.
x pasal2 kuaq brita utama tv18.
HOT setap aku nt, haha.

tue ja la yg aku nk ckp,
bila marah ---> diam + pandang tmpt lain,
x pn beredar la dr tmpt tue.

" berdiam diri lebih baik dari berkata-kata"


daaaa for now, maghrib2!
jom solat dlu  =)

No comments: