Sunday, January 29, 2012

misteri jodoh

assalammualaikum and hai  =)

aku bru abeh baca buku 'MISTERI JODOH' karya Suyadi As-Salmani.
actually buku nie translation dr Indonesia.
best sgt,

bila baca buku nie,
terjwb la smua persoalan yg membelenggu aku slama nie,
-tentang jodoh yg telah ditetapkn Allah.
-mcm mana nk dapatkan jodoh yg terbaik,
-mcm mana nk jd jodoh yg terbaik utk jodoh kita.
-jenis2 jodoh yg ada.

and aku baru tau ada 2 jenis jodoh,
1- jodoh yang kita berusaha mencari
2- jodoh dari Allah bila kita berserah kepadaNya

kedua-dua jodoh di atas ada baik ada buruknya,
pas baca buku nie,
assumption aku,
"jodoh dari Allah lebih sempurna dari jodoh yang kita cari kerana kita hanyalah manusia yang tidak sempurna"
tapi kita kenalah usaha iaitu dengan berdoa dan sentiasa berusaha menjadi hamba yang lebih baik dari hari ke hari.
kerna perempuan yang baik hanya utk lelaki yang baik =)
nk yg soleh kena jadi solehah dlu ye!
>>nasihat utk aku dan kwn2 yg aku sygi<<

lastly,for those yg byk persoalan tentang jodoh yg x terjwb lg,
bolehlah beli buku nie.
anda akn belajar menjadi jodoh yg baik utk mendapat jodoh yg baik =)


"jodoh itu rahsia Allah, sampai waktunya, Allah akan tunjukkan siapa, bila , dimana dan bagaimana"

6 comments:

JUA said...

like.!

nx p bli gak la..

hehe. ^__^

n.i.e said...

beli jgn x beli :)
boucher ada 200 g :P

misstrah said...

hg beli ka msa pi popular aritu?
nak pinjam! hehe

n.i.e said...

ha ah. kan ang yg promote :P
ok, nt aku suh adik aku p antaq.

misstrah said...

ak x prasan lak hg beli..
smlm adik hg hntaq,pagi td baru aku tau ad kat atas meja..nmpk buku tu,tkejut ak.haha.

p/s: pny la awai byq duit,bju x dpt lg. ;P

n.i.e said...

dh nama pn buku misteri jodoh, ang nmpk pn cara misteri la, hehe. baju tue x pa, sebelum aku balik, aku p ambik :P