Monday, January 30, 2012

Kan Ku Kejar Cintamu

Assalammualaikum and hai!  =)

Last friday aku g outing ngan besties-besties aku,
pusing2 penang guna pengangkutan awam.
seriously byk tmpt kat penang yg kami x penah jejak.
naik feri penumpang for the first time,
haha, seriuosly jakun gila.
aduiii,byk scene malu, nasib bek smua pandai cover muka, haha.

nk tau cite psl kat penang tue, bleh la baca entry Cik Tie.
smuanya ada kat situ, still x leh tahan gelak, haha.

ok dh2, skrg nk cite psl novel yg aku beli time outing ritue.
hehe,guna voucher 1 malaysia, still have RM150 in balance.
kalo ikut hati nk borong ja smua novel kat popular tue.
tapi, x baik gelojoh2, sabaq2, tahan nafsu novel, haha.


and salah satu novel yg  aku beli adalah KAN KU KEJAR CINTAMU.
seriuosly2, best + lawak gila.
ha termasuk watak2 dlm novel tue gila, haha.
hampa bayangkan si isteri kena goda suami dia.
haha, cite nie berat + ringan = ok
ada part yg rasa woo berat gla novel nie,
then bila si isteri wat lawak, gelak tergolek aku =D

ok pas baca novel, kita kena la ambil mesej2 baik yg disampaikn that are :
-"beban membunuh impian" , jangan biarkan beban di otak membunuh segala impian anda.  
-jgn biarkn nafsu menguasai minda, kelak kita yg binasa.
-bila mencintai seseorang, simpanlah sedikit cinta tue utk diri sendiri, kelak kita tak da la kecewa sgt and jgn melebihi cinta kita terhadap Allah.
-bila dh rasa mampu jadi seorang isteri, kenalah patuh dengan suami, tapi kalo suami pn tunggang langgang, bimbing lah dia, jgn la tinggalkn dia, nusyuz tue.
-lastly, dendam dan amarah x kan kemana, selagi masa bernafas, maafkanlah smua org and be happy for the rest of ur life =)

pesanan dari penaja : x rugi beli novel nie, byk pengajaran + lawak.
sapa nk pinjam, bleh la mai amek kat umah  =)



2 comments:

JUA said...

amboy., skan aih shoping. bkan nx ajk ak.. :(

btw ak nx pnjam.!

haha. ^__^

n.i.e said...

eh kan aku ajak?
ang jauh ngat kat perlis tue :P
meh2 mai amek kat umah :)