Monday, September 26, 2011

bila jiwa tak tenteram

assalamualaikum? =)
kalo x jwb dosa,
kalo jwb syg! >>syg ke? haha!<<

tetiba aku rasa nk update blog,
bkn kes x da keja,
tp kes nk cr keja.
haha!

patutnya mlm nie aku hafal kosa kata jepun,
esk mampuih sensei >>sensei refer to cikgu eh! << aku tny dlm kelas.
small da matter, aceh =D

again!
aku merapu lg.
hehe.

tujuan aku sebenarnya nk cite ttg aktiviti aku ujung mggu lepas.
jumaat, sabtu , ahad
mmg la 2 smua ari ujung mggu.
mcm kanak2 tadika plak aku ajaq ampa smua.
sory! hehe.



ari jumaat lepas adalah ari makan sedunia!
aku keja mkn ja.
mcm perut aku x da limit n continuity >>argh! limit lg!<<
huhu.
meh aku ceritain apa yg aku mkn.

pg - angin
tgh hari - nasi lauk ayam + air limau ais
ptg - bihun sup + air jambu
ptg - garlic bread + mushroom sup
ptg - hot n roll = roti pratha + chicken
mlm - cool blog + big apple donut

perghhhh!!
bleh caya x?
tlg la caya.
sbb mmg betul pn.
ish3.
tah la.
mgkin ABC pny psl kot!

tp mmg setiap kali ABC aku mkn byk, jeles byk , >>tettt! haha.<<
tp x kisah lah.
sbb aku jenis yg x kisah abeh duit tang makanan.
tang len ssh sket kot.
hehe.

org len mkn utk idup,
aku idup utk mkn.
apada pny prinsip!

n da result of da day!



haha!
repliey believe it or not.
bertan2 aku rasa.
kalah lori bawa simen.

isnin - khamis mkn shari sekali.
2 yg jumaat sabtu ahad cover abeh utk 4 hari yg x lalu mkn tue.
aceh, cr alasan nmpk!
haha.
wut so ever la.

ari sabtu plak aku p dgr ceramah ttg "aku terima nikahnya"
best gla!
byk gla input aku dpt.
bernikah bkn 1 benda yg sng.
saat si suami melafazkn ijab & kabul ,
segala t/jwb , dosa , akhlak , akidah si isteri d tggung oleh suami.
sbb tue kot org nangis pas nikah?
terasa beban d bahu kot.

x tau la.
aku x penah nikah lg.
t aku nikah,
aku cite len eh.
jauh ke depan lg.
masih kabur.
huhu.



n ari ahad plak aku p dgq ceramah 'islamphobia'
lg3 best!
terbuka minda aku sebentar,
ttg isu dunia yg cuba memperkotak katik kn islam.
geram pn ada, marah pn ada.
tp sesungguhnya smua i2 telah d tetapkn ALLAH.



so nasihat aku,
kta kenalah kuat menghadapi arus perubahan dunia,
pertahankan agama islam,
dan tunjukkan akhlak yg baik supaya islam x d pandang serong dan d label sbg pengganas.
Allahualam.

sekian la dr aku,
nk settle borang2 ptptn,
karang esk aku x dpt duit,
sapa mau taja?
haha.
daaa...

No comments: