Tuesday, September 27, 2011

keseoranganmelampauanserabutan!

assalamualaikum!
huhu.

coretan ini d 2lis kesan dr tdk kestabilan diri,
dr pg smpi la ke ptg membawa ke mlm.
Ya Allah, bantulah hambamu yg kesempitan ini,
Sesungguhnya engkau sentiasa bersama hamba2 mu yg bersabar.



pkul 8 pg td aku ada kelas bahasa jepun,
dlm kelas tue aku sorg ja umuq 19,
yg len smua 'akak2, abg2'
hurm!
agak terpinggir tp aku tahan lg.

kwn2 aku yg len smuanya 1 kelas,
aku ja terpesong d sbbkn kelas penuh.
jd terpaksa ikut kelas dak2 diploma.
eeh silappp!
akak2, abg2.
huhu.

jdnya kebanyakkan kelas aku kena pegi sorg diri,
ok dh biasa.
yg x biasanya,
td kelas abeh awal,
kul 9:30 mcm tue,
kelas agama plak start kul 11.

dan perut aku dh lapaq tahap nk mkn org dh,
nk pegi kafe,
ramai gla laki,
tmbh2 aku sorg prmpn,
smua duk usha pelik ja,
what???

bcuz i'm a girl n i'm walking alone??
wut so ever!
pk pny pk last2 aku p gak mkn.
amek nasi n duk mkn sorg2.
bkn x biasa mkn sorg,
tp x biasa mkn sorg kat kafe dewan kuliah,
kalo kat asrama slalu dh aku bertemankn lalat.

hurm.
bla duk mkn sorg2,
rasa sedih sgt,
tah la.
org len bergelak ketawa ngan kwn2,
aku nk telan nasi pn mcm pasir,
betul la org ckp,
mkn ramai2 x sedap pn jd sedap.

jln sorg2 wat aku terpk lg,
aku sepatutnya bersyukur wlupun keseorangan,
aku sentiasa ada ALLAH d sisi aku,
jd watpa aku sedih?
tp sedih gak.
huhu.
kurang sket la.

n life goes on,
aku cuba mempositivekn idup aku,
menyendiri menberikan aku peluang muhasabah diri, menghargai diri aku sdiri.

n i'm litte bit ok.
then bla ptg menjelma,

aku p HEP nk settelkan ptptn,
n u know what?
kul 2 ptg buka kaunter,
2:15 aku p.
no giliran dh abeh.
WTH???????????????
arghhhh!

rasa mcm nk guling2 ja kat stu.
dh la panas terik,
jln jauh plak nk p stu.

mmg panas tahap x terkawal!
sbaq2.
hurm.

n esk ja tggl utk aku settlekn ptptnyusahkn tue.
dan aku terpaksa skip kelas STATIK aku semata2 PTPTN?
so not worth it!

arghh.
huhu.
mmg x tahan dh nie.

tmbh2 bla tiket blek utara dh abeh.
lg2 la aku x tahan.

serius rasa mcm nk bam2!
huhu.

Allah sentiasa menguji hamba yg DIA syg.
dan aku antaranya.

dan aku cuba pegang kata2 ustazah pengajian islam aku,
"ketenangan akn dtg bila kta redha dgn ketentuan ALLAH"

lagu yg aku slalu lyn bila kesunyian

daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

3 comments:

hantu kodok said...

:)
mgkin ada hikmah disebalik semua nii..
sabar ehh..

Deq said...

yeah.. life must go on..
keep smiling..:D

n.i.e said...

hantu kodok juru : mmg sabaq tp kdg2 kecundang jua.
sy hanyalah insan yg lemah.

dayana : smile! :)